How to Create and Use Rubrics for Formative Assessment and Grading
Lýsing:
What is a rubric? A rubric is a coherent set of criteria for student work that describes levels of performance quality. Sounds simple enough, right? Unfortunately, rubrics are commonly misunderstood and misused. The good news is that when rubrics are created and used correctly, they are strong tools that support and enhance classroom instruction and student learning. In this comprehensive guide, author Susan M.
Brookhart identifies two essential components of effective rubrics: (1) criteria that relate to the learning (not the "tasks") that students are being asked to demonstrate and (2) clear descriptions of performance across a continuum of quality. She outlines the difference between various kinds of rubrics (for example, general versus task-specific , and analytic versus holistic ), explains when using each type of rubric is appropriate, and highlights examples from all grade levels and assorted content areas.
In addition, Brookhart addresses * Common misconceptions about rubrics; * Important differences between rubrics and other assessment tools such as checklists and rating scales, and when such alternatives can be useful; and * How to use rubrics for formative assessment and grading, including standards-based grading and report card grades. Intended for educators who are already familiar with rubrics as well as those who are not, this book is a complete resource for writing effective rubrics and for choosing wisely from among the many rubrics that are available on the Internet and from other sources.
Annað
- Höfundur: Susan M. Brookhart
- Útgáfudagur: 2013-01-11
- Engar takmarkanir á útprentun
- Engar takmarkanir afritun
- Format:ePub
- ISBN 13: 9781416615521
- Print ISBN: 9781416615071
- ISBN 10: 1416615520
Efnisyfirlit
- Cover
- Table of Contents
- Dedication
- Preface
- Acknowledgments
- Part I: All Kinds of Rubrics
- Chapter 1. What Are Rubrics and Why Are They Important?
- Chapter 2. Common Misconceptions About Rubrics
- Chapter 3. Writing or Selecting Effective Rubrics
- Chapter 4. General Rubrics for Fundamental Skills
- Chapter 5. Task-Specific Rubrics and Scoring Schemes for Special Purposes
- Chapter 6. Proficiency-Based Rubrics for Standards-Based Grading
- Chapter 7. Checklists and Rating Scales: Not Rubrics, but in the Family
- Chapter 8. More Examples
- Part II: How to Use Rubrics
- Chapter 9. Rubrics and Formative Assessment: Sharing Learning Targets with Students
- Chapter 10. Rubrics and Formative Assessment: Feedback and Student Self-Assessment
- Chapter 11. How to Use Rubrics for Grading
- Afterword
- Appendix A: Six-Point 6+1 Trait Writing Rubrics, Grades 3-12
- Appendix B: Illustrated Six-Point 6+1 Trait Writing Rubrics, Grades K-2
- References
- Study Guide
- About the Author
- Related ASCD Resources
- Copyright
UM RAFBÆKUR Á HEIMKAUP.IS
Bókahillan þín er þitt svæði og þar eru bækurnar þínar geymdar. Þú kemst í bókahilluna þína hvar og hvenær sem er í tölvu eða snjalltæki. Einfalt og þægilegt!Rafbók til eignar
Rafbók til eignar þarf að hlaða niður á þau tæki sem þú vilt nota innan eins árs frá því bókin er keypt.
Þú kemst í bækurnar hvar sem er
Þú getur nálgast allar raf(skóla)bækurnar þínar á einu augabragði, hvar og hvenær sem er í bókahillunni þinni. Engin taska, enginn kyndill og ekkert vesen (hvað þá yfirvigt).
Auðvelt að fletta og leita
Þú getur flakkað milli síðna og kafla eins og þér hentar best og farið beint í ákveðna kafla úr efnisyfirlitinu. Í leitinni finnur þú orð, kafla eða síður í einum smelli.
Glósur og yfirstrikanir
Þú getur auðkennt textabrot með mismunandi litum og skrifað glósur að vild í rafbókina. Þú getur jafnvel séð glósur og yfirstrikanir hjá bekkjarsystkinum og kennara ef þeir leyfa það. Allt á einum stað.
Hvað viltu sjá? / Þú ræður hvernig síðan lítur út
Þú lagar síðuna að þínum þörfum. Stækkaðu eða minnkaðu myndir og texta með multi-level zoom til að sjá síðuna eins og þér hentar best í þínu námi.
Fleiri góðir kostir
- Þú getur prentað síður úr bókinni (innan þeirra marka sem útgefandinn setur)
- Möguleiki á tengingu við annað stafrænt og gagnvirkt efni, svo sem myndbönd eða spurningar úr efninu
- Auðvelt að afrita og líma efni/texta fyrir t.d. heimaverkefni eða ritgerðir
- Styður tækni sem hjálpar nemendum með sjón- eða heyrnarskerðingu
- Gerð : 208
- Höfundur : 16588
- Útgáfuár : 2013
- Leyfi : 379