Lýsing:
A poem is often read as a set of formal, technical, and conventional devices that generate meaning or affect. However, Lucy Alford suggests that poetic language might be better understood as an instrument for tuning and refining the attention. Identifying a crucial link between poetic form and the forming of attention, Alford offers a new terminology for how poetic attention works and how attention becomes a subject and object of poetry.
Forms of Poetic Attention combines close readings of a wide variety of poems with research in the philosophy, aesthetics, and psychology of attention. Drawing on the work of a wide variety of poets such as T. S. Eliot, Wallace Stevens, Frank O’Hara, Anne Carson, Theresa Hak Kyung Cha, Harryette Mullen, Al-Khansā’, Rainer Maria Rilke, Arthur Rimbaud, and Claudia Rankine, Alford defines and locates the particular forms of attention poems both require and produce.
She theorizes the process of attention-making—its objects, its coordinates, its variables—while introducing a broad set of interpretive tools into the field of literary studies. Forms of Poetic Attention makes the original claim that attention is poetry’s primary medium, and that the forms of attention demanded by a poem can train, hone, and refine our capacities for perception and judgment, on and off the page.
Annað
- Höfundur: Lucy Alford
- Útgáfudagur: 28-01-2020
- Hægt að prenta út 2 bls.
- Hægt að afrita 2 bls.
- Format:ePub
- ISBN 13: 9780231547321
- Print ISBN: 9780231187558
- ISBN 10: 0231547323
Efnisyfirlit
- Title Page
- Copyright
- Dedication
- Epigraph
- Contents
- Acknowledgments
- Introduction: What Is Poetic Attention?
- Part I. Attending to Objects
- I. Modes of Transitive Attention
- II. Contemplation: Attention’s Reach
- III. Desire: Attention’s Hunger
- IV. Recollection: Attending to the Departed Object
- V. Imagination: Attention’s Poiesis
- Part II. Objectless Awareness
- VI. Modes of Intransitive Attention
- VII. Vigilance: States of Suspension
- VIII. Resignation: Relinquishing the Object
- IX. Idleness: Doldrums and Gardens of Time
- X. Boredom: End-Stopped Attention
- Coda: Toward a Practice of Poetic Attention
- Notes
- Bibliography
- Permission Credits
- Index
UM RAFBÆKUR Á HEIMKAUP.IS
Bókahillan þín er þitt svæði og þar eru bækurnar þínar geymdar. Þú kemst í bókahilluna þína hvar og hvenær sem er í tölvu eða snjalltæki. Einfalt og þægilegt!Rafbók til eignar
Rafbók til eignar þarf að hlaða niður á þau tæki sem þú vilt nota innan eins árs frá því bókin er keypt.
Þú kemst í bækurnar hvar sem er
Þú getur nálgast allar raf(skóla)bækurnar þínar á einu augabragði, hvar og hvenær sem er í bókahillunni þinni. Engin taska, enginn kyndill og ekkert vesen (hvað þá yfirvigt).
Auðvelt að fletta og leita
Þú getur flakkað milli síðna og kafla eins og þér hentar best og farið beint í ákveðna kafla úr efnisyfirlitinu. Í leitinni finnur þú orð, kafla eða síður í einum smelli.
Glósur og yfirstrikanir
Þú getur auðkennt textabrot með mismunandi litum og skrifað glósur að vild í rafbókina. Þú getur jafnvel séð glósur og yfirstrikanir hjá bekkjarsystkinum og kennara ef þeir leyfa það. Allt á einum stað.
Hvað viltu sjá? / Þú ræður hvernig síðan lítur út
Þú lagar síðuna að þínum þörfum. Stækkaðu eða minnkaðu myndir og texta með multi-level zoom til að sjá síðuna eins og þér hentar best í þínu námi.
Fleiri góðir kostir
- Þú getur prentað síður úr bókinni (innan þeirra marka sem útgefandinn setur)
- Möguleiki á tengingu við annað stafrænt og gagnvirkt efni, svo sem myndbönd eða spurningar úr efninu
- Auðvelt að afrita og líma efni/texta fyrir t.d. heimaverkefni eða ritgerðir
- Styður tækni sem hjálpar nemendum með sjón- eða heyrnarskerðingu
- Gerð : 208
- Höfundur : 17989
- Útgáfuár : 2020
- Leyfi : 379